تنگه هرمز را چه کسی اداره خواهد کرد؟

فرارو پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 19:26
جی دی ونس در نشست خبری خود در کاخ سفید عنوان کرد که اداره تنگه هرمز در مذاکرات آتی ایران و عمان و کشورهای خلیج فارس تعیین تکلیف خواهد شد.

فرارو- جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی خبری خود در کاخ سفید اذعان کرد که اداره تنگه هرمز در نشستی که میان ایران و عمان و کشورهای ساحلی خلیج فارس برگزار خواهد شد تعیین تکلیف خواهد شد.

ونس در این خصوص گفت:

«عمانی‌ها، ایرانی‌ها و ائتلاف ساحل خلیج فارس با هم یک چارچوب امنیتی مناسب برای تنگه‌ها در آینده تعیین خواهند کرد.

ما دیگر هرگز نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد، درست است؟ این ربطی به عوارض ندارد.

این مربوط به اطمینان از این است که تنگه‌ها دیگر هرگز به عنوان یک نقطه انسداد برای اقتصاد جهانی استفاده نشوند.

صادقانه بگویم، این چیزی نیست که ایرانی‌ها می‌خواهند. این چیزی نیست که عمانی‌ها می‌خواهند. این چیزی نیست که شورای همکاری خلیج فارس هم می‌خواهد.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.