چرا متن تفاهم ایران و آمریکا منتشر نشد؟

اقتصادنیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 17:01
اقتصادنیوز: جی دی ونس درباره علت منتشر نشدن تفاهم ایران و آمریکا گفت: طرف پاکستانی از ما خواست که متن کامل یادداشت تفاهم را برای مدتی منتشر نکنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، جی دی ونس در گفت و گو با سی بی اس مدعی شد: متن تفاهم نامه با ایران حداکثر تا جمعه آینده منتشر خواهد شد. دستاورد این تفاهم‌نامه، به‌طور خلاصه، باز شدن فوری تنگه هرمز است و به همین دلیل است که شاهد کاهش قیمت نفت هستیم.

این یادداشت تفاهم چارچوبی را برای ایرانیان فراهم می‌کند تا از برخی مزایا بهره‌مند شوند و به اقتصاد جهانی بازگردند. طرف پاکستانی از ما خواست که متن کامل یادداشت تفاهم را برای مدتی منتشر نکنیم.

ما در تلاشیم متن یادداشت را قبل از جمعه منتشر کنیم، زیرا می‌خواهیم مردم آمریکا از این توافق مطلع شوند. ما شاهد بازگشت جریان نفت و گاز از طریق تنگه هرمز هستیم و قیمت نفت شروع به کاهش کرده است.

خلاصه اینکه، دستاورد این تفاهم‌نامه، باز شدن فوری تنگه هرمز است و به همین دلیل است که شاهد کاهش قیمت نفت هستیم. این یادداشت تفاهم چارچوبی را برای ایرانیان فراهم می‌کند تا از برخی مزایا بهره‌مند شوند و به اقتصاد جهانی بازگردند. ما به توافق خوبی برای مردم آمریکا رسیدیم و من شاهد برخی تحریف‌ها یا اطلاعات نادرست در مورد آن بوده‌ام.

مزایای اقتصادی برای ایران مشروط به پاسخگویی به درخواست ما برای توقف تأمین مالی تروریسم و کنار گذاشتن تلاش برای سلاح‌های هسته‌ای است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.