پاسخ سفیر آمریکا در تل‌آویو: بدون اسرائیل، آمریکایی وجود نداشت/ مایک هاگبی همه را شگفت‌زده کرد

خبرآنلاین چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 14:21
سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت: ایالات متحده بدون اسرائیل و بنیان‌های یهودی شکل نمی‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مایک هاکبی سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، در جریان کنفرانس بین‌المللی میراث اسرائیل در کرانه باختری مدعی شد که ایالات متحده بدون اسرائیل و بنیان‌های یهودی شکل نمی‌گرفت.

بنابر روایت تسنیم، هاکبی در سخنرانی خود گفت: «این میراث بدون تردید متعلق به شماست، اما بخشی از میراث آمریکا نیز هست. بدون اسرائیل و بدون بنیان یهودی، آمریکایی وجود نداشت. ما موجودیت خود را مدیون اتفاقاتی هستیم که در این سرزمین رخ داده است.»

وی همچنین تأکید کرد که یکی از وظایفش به عنوان سفیر، تبیین اهمیت اسرائیل برای آمریکا است.

اظهارات هاکبی در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش‌تر گفته بود «اگر اقدامات او نبود، اسرائیل وجود نداشت.» ترامپ در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، مدعی شده بود: «بدون من اسرائیلی وجود نداشت، زیرا هیچ رئیس‌جمهوری حاضر نبود کارهایی را که من انجام دادم، انجام دهد.»

ترامپ همچنین در همان اظهارات گفته بود که اسرائیل مدت زیادی درگیر جنگ با لبنان بوده و پیشنهاد کرده است که سوریه مسئولیت مقابله با این گروه را بر عهده بگیرد.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.