به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، بعد از توافق حاصل شده میان ایران و آمریکا برای پایان دادن به جنگ در همه جبههها، آن هم در شرایطی که هیچ یک از اهداف آشکار و پنهان صهیونیستها و آمریکاییها از جنگ علیه ایران محقق نشد، خشم اسرائیلیها چه در سطح محافل و مطبوعات این رژیم و چه مسئولان آن، همچنان در حال افزایش است.
در این زمینه محافل و تحلیلگران صهیونیست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر را یک فرد احمق شکست خورده و دروغگو توصیف میکنند و میگویند که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، با حذف نتانیاهو از توافق بین واشنگتن و تهران، او را تحقیر کرده است.
نتانیاهو مهندس شکستهای حماسی!
یوسی ورتر، تحلیلگر صهیونیست در روزنامه عبری هاآرتص در مقالهای با عنوان «مهندس شکست» اعلام کرد: نتانیاهو با بیشرمی ادعا میکند که با به راه انداختن این جنگ علیه ایران، اسرائیلیها را از مرگ دسته جمعی نجات داده است. اما این یک دروغ جدید دیگر در میان دروغهای فراوان اوست.
این تحلیلگر صهیونیست افزود: نتانیاهو امروز در اوج چیزی ایستاده که هر فرد بیطرفی آن را یک شکست استراتژیک عظیم برای اسرائیل تعریف میکند و تنها چیزی که به اسرائیلیها میگوید این است: ایران تا زمانی که من نخستوزیر هستم، سلاح هستهای نخواهد داشت! واقعا این دستاورد است؟
وی تصریح کرد: نتانیاهو چند سال است که این لفاظیها را تکرار میکند و امروز اذعان کرده که اسرائیل یک قدم با نابودی جمعی فاصله دارد. سخنرانیهای قبلی نتانیاهو پر از لافها و دروغهایی مانند «دستاوردهای تاریخی برای چند نسل اسرائیل و ما پروژه هستهای و موشکی ایران را نابود کردهایم و زمینه نابودی نظام ایران را فراهم ساختهایم» و سایر دروغها بود.
هیچ یک از اهداف خیالی نتانیاهو در جنگ با ایران محقق نشد
این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: اما امروز میبینیم که هیچ یک از اهداف اسرائیل در جنگ علیه ایران محقق نشد؛ به طوری که نه تغییر نظام در این کشور رخ داد و نه حتی شرایط آن فراهم شد، نه تهدید هستهای و موشکی ایران از بین رفت و نه روابط این کشور با متحدانش در منطقه قطع شد.
در ادامه این مقاله آمده است: نتانیاهو چارهای جز اعتراف به این نداشت که از یادداشت تفاهمی که بدون اطلاع او به صورت الکترونیکی امضا شده بود، چیزی نمیدانست. چیزی که ایرانیها، پاکستانیها و شاید حتی قطریها میدانند، اما نتانیاهو از آن بیخبر است.
نویسنده این مقاله افزود: تانیاهو سعی دارد بحران در رابطهاش با ترامپ را کم اهمیت جلوه دهد. اختلاف نظر حتی در بهترین خانوادهها هم وجود دارد. این درست است. اما در بهترین خانوادهها، اختلافات با توهینها و بدرفتاریهای روزانه، مانند آنچه نتانیاهو از ترامپ دریافت میکند، همراه نیست.
وی تاکید کرد: دروغ، پنهان کاری و دستکاری در حقیقت این بار نیز در سخنان نتانیاهو غالب بود؛ از جمله اینکه ما قدرت نظامی ایران را از بین بردیم. نتانیاهو همچنین با غرور میگفت که ما مانع حمله نیروهای رضوان حزب الله به اسرائیل شدیم. اما این یک دروغ محض است؛ زیرا اگر حزبالله میخواست هیچ چیز نمیتوانست آن را از تکرار فاجعهای مانند 7 اکتبر 2023 در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) باز دارد.
کارشناس مذکور صهیونیست خاطرنشان کرد: نتانیاهو همچنین مدعی شد که نیروهای هوایی آمریکا و اسرائیل صدها میلیارد دلار خسارت به ایران وارد کردهاند و برخی آن را یک تریلیون دلار تخمین میزنند. حتی اگر این درست هم باشد، نتانیاهو این واقعیت تاسف بار را که انتظار میرود بعد از توافق اخیر میان ایران و آمریکا صدها میلیارد دلار پول به ایران تزریق شود، نادیده گرفت.
نتانیاهو نابودی اسرائیل را نزدیکتر کرده است
از سوی دیگر بن کاسپت، کارشناس و تحلیلگر معروف صهیونیست در مقالهای در روزنامه عبری معاریو با عنوان «نمایش نتانیاهو تمام شد: ترامپ او را زیر اتوبوس انداخت» نوشت: یک بار دیگر، نتانیاهو میگوید ما از مرگ حتمی فرار کردیم. اما حتی اگر این درست باشد، چه کسی ما را به این وضعیت انداخته است که در معرض مرگ جمعی قرار بگیریم ؟
وی افزود: تاکتیک ترساندن و هشدار درباره نابودی اسرائیل که نتانیاهو از آن استفاده میکند، در واقع در راستای تلاشهای وی برای فرار کردن از مسئولیت شکست در برابر ایران است و در نهایت حتی ترامپ هم مجبور شد اسرائیل را از معادله توافق خود با ایران کنار بگذارد.
این تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد: نتانیاهو حتی یک بار هم نام ترامپ را نیاورد، حتی در طول سوالات خبرنگاران. نتانیاهو حتی از توافقی که بدون اطلاع او به صورت الکترونیکی امضا شده بود، آگاه نبود. این یادآور وضعیتی است که او هنگام امضای توافق مشابهی در سال 2015 میان دولت باراک اوباما با ایران در آن قرار داشت.
در ادامه این مقاله آمده است: بازیها همیشه به یک شکل تمام میشود: نتانیاهو به حاشیه رانده میشود، زیر اتوبوس انداخته میشود و مانند کودکی سرزنششده در سالن منتظر حکمش مانده که غیابی صادر شده است.
این نویسنده صهیونیست تاکید کرد: واقعا نتانیاهو به چه چیزی افتخار میکرد؟ او گفت که ما به اقتصاد ایران آسیب جدی وارد کردهایم. خب، پس چه؟ آنها به زودی یک امپراتوری اقتصادی حتی بزرگتر از قبل خواهند شد. آنها حتی ممکن است برای عبور از تنگه هرمز (یک آبراه استراتژیک برای تأمین انرژی جهانی) عوارض وضع کنند.
وی ادامه داد: ایرانیها تنگه هرمز را کنترل خواهند کرد، تحریمها لغو خواهند شد، آنها به تمام جهان نفت خواهند فروخت و داراییهای مسدود شده آنها که صدها میلیارد دلار تخمین زده میشود، آزاد خواهد شد. اگر بتوان به این سرعت آن را جبران کرد، فایدهی خسارتی که ما وارد کردهایم چیست؟!
نتایج جنگ علیه ایران معکوس بود و ملت ایران بیدارتر شدند
روگل آلفر، یکی دیگر از تحلیلگران صهیونیست و مجری تلویزیونی این رژیم هم به نوبه خود در مقالهای در روزنامه هاآرتص، اعلام کرد که من به نمایندگی از میلیونها اسرائیلی تاکید میکنم که شکست نتانیاهو در برابر ایران که در طول سالهای حضورش در قدرت، آن را یک دشمن سرسخت توصیف کرده بود، یک شکست حماسی و بزرگ است.
این مجری صهیونیست افزود: در ابتدا نتانیاهو موفق شد ترامپ را متقاعد به خروج از توافق هستهای که دولت باراک اوباما در سال 2015 با ایران امضا کرده بود کند، موضوعی که به ایران اجازه داد فعالیت هستهای خود را توسعه دهد، به یک کشور هستهای تبدیل شود و 440 کیلوگرم اورانیوم را در سطح بالا غنیسازی کند.
وی ادامه داد: بعد از آن نتانیاهو که خودش موجب پیشرفت برنامه هستهای ایران شد، ترامپ را مجبور کرد که با هدف سرنگونی نظام ایران، نابودی برنامه هستهای این کشور و خنثی کردن تهدید موشکهای بالستیک ایران و نیروهای متحد آن در منطقه، وارد یک جنگ بزرگ علیه این کشور شود. اما نتیجه دقیقاً برعکس این اهداف بود؛ جایی که نظام ایران به جای سرنگونی تقویت شد و شهروندان ایرانی در کنار این نظام احساس امنیت کردند و متوجه شدند که ترامپ واقعاً هیچ قصدی برای کمک به آنها ندارد و هیچ کمکی از خارج نمیرسد.
موقعیت استراتژیک ایران بعد از جنگ بهتر از همیشه است
در ادامه این مقاله آمده است: امروز موقعیت استراتژیک تهران به لطف کنترل جدیدش بر تنگه هرمز، مزیتی که منحصراً از طریق جنگی که نتانیاهو آغاز کرد، به دست آورد، بهتر از همیشه است. در همین حال، در لبنان، حزبالله پابرجا مانده است و موشکهای آن هنوز قادر به مختل کردن کامل زندگی در اسرائیل هستند.
تحلیلگر مذکور صهیونیست تصریح کرد: از طرف دیگر بازدارندگی اسرائیل کاملاً از بین رفته است و بهایی که برای همکاری با ترامپ پرداخت، از دست دادن استقلال سیاسی و نظامی، تبدیل شدن به یک «کشور» کاملاً مطیع ایالات متحده و انزوای بینالمللی آن به عنوان منفورترین کشور جهان، به رهبری منفورترین رهبر جهان (نتانیاهو) بود.
نتیجه جنگ با ایران یک سیلی بزرگ به صورت نتانیاهو و حامیانش بود
بر اساس این یادداشت، اسرائیلیها در ابتدا بسیار از این جنگ هیجان زده بودند و برای نتانیاهو، ارتش اسرائیل و موساد جیغ و هورا میکشیدند و شادی میکردند. آنها خیال پردازان احمقی بودند که با کوته بینی و ساده لوحی فراوان غرق در توهمات و رویاهای خیالی شده بودند که نتانیاهو به آنها فروخته بود.
در پایان این مقاله تاکید شده است: بنابراین سیلی محکم اکنون فقط به صورت نتانیاهو کوبیده نمیشود، بلکه این سیلی به صورت کل اسرائیلیهاست، هر کسی که خوشحال بود و هورا میکشید و هر کسی که افسانهها، دروغها و اطلاعات نادرست رسانهها را باور کرد. آنهایی که ابتدا نتانیاهو را به خاطر این جنگ تشویق میکردند، امروز در کنار او در این شکسته بزرگ سهیم هستند و کل کسانی که علیه ایران وارد جنگ شدند، امروز در کنار هم تحقیر میشوند.
انتهای پیام/