به گزارش رکنا، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد: اولین مرحله جهش تحصیلی ارائه کتبی تقاضای والدین دانشآموز متقاضی جهش به مدرسه است تا در شورای مدرسه بررسی شود، یکی از شروط مهم جهش کسب نمرات «خیلی خوب» تمام دروس است.
وی افزود: جهش از کلاس دوم به چهارم، سوم به پنجم یا چهارم به ششم است که سال گذشته ۱۲ هزار نفر متقاضی جهش بودند و یک سوم آنها یعنی ۴ هزار نفر پذیرفته شدند. جهش چند پایه و از کلاس اول نیاز به مجوز شورای عالی آموزشوپرورش دارد.