وزیر نفت: منابع حاصل از کاهش واردات بنزین صرف بهبود معیشت مردم می‌ شود

رکنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 14:01
رکنا اقتصادی: وزیر نفت تأکید کرد که با همراهی هم‌وطنان در مصرف بهینه سوخت، منابع حاصل از کاهش واردات بنزین صرف بهبود معیشت مردم می‌شود.

به گزارش رکنا، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه مدیریت مصرف و تقاضای سوخت گفت: بسته‌ای از راهکارهای متنوع ازجمله توسعه استفاده از سوخت‌های جایگزین بنزین مانند سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی، انتقال سهمیه بنزین از کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی و سایر اقدام‌ها در دست بررسی است که پس از نهایی‌شدن، صنعت نفت مجری ابلاغ دولت خواهد بود. 

اگر بتوانیم با مدیریت مصرف و اجرای راهکارهای بهینه‌سازی، نیاز به واردات بنزین را کاهش دهیم، این منابع می‌تواند در مسیر بهبود و ارتقای معیشت مردم هزینه شود.

کشور سال‌هاست با ناترازی در حوزه انرژی روبه‌روست، رفع این ناترازی دو مؤلفه اصلی دارد؛ نخست افزایش تولید، که از مأموریت‌های صنعت نفت است و اقدام‌های لازم در این زمینه با جدیت دنبال و در ادامه نیز نتایج و دستاوردهای بهتری محقق خواهد شد. دوم، مدیریت تقاضا و بهینه‌سازی مصرف است، که بدون همراهی و یاری مردم عزیز و فهیم ممکن نیست.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.