چهار ویزیت رایگان و بستری بدون هزینه در مسیر نظام ارجاع

رکنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 13:24
در حالی که هزینه‌های درمان به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانوارها تبدیل شده، معاون بهداشت وزارت بهداشت از رایگان شدن چهار ویزیت نخست سالانه در برنامه پزشکی خانواده و همچنین بستری بدون هزینه بیماران در صورت مراجعه از مسیر نظام ارجاع خبر داد؛ طرحی که با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم و ساماندهی خدمات درمانی در حال اجراست.

به گزارش رکنا،  معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد با اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، چهار ویزیت نخست سالانه در سطح یک خدمات سلامت برای مردم کاملاً رایگان خواهد بود. همچنین افرادی که از مسیر نظام ارجاع به سطوح بالاتر درمانی مراجعه کنند، برای ویزیت، آزمایشگاه و داروخانه دولتی تنها ۱۵ درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند.

علیرضا رئیسی افزود: در صورت بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها و دریافت خدمات سطح سه سلامت از طریق نظام ارجاع، هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نخواهد شد. به گفته وی، اجرای سراسری برنامه پزشکی خانواده از ۲۵ خرداد در ۲۰ شهر آغاز می‌شود و تا مهرماه امسال حداقل یک شهرستان تحت پوشش هر یک از ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور وارد این طرح خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد هدف این برنامه کاهش پرداخت از جیب مردم، ساماندهی مراجعات پزشکی و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در نظام سلامت است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.