به گزارش رکنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد با اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، چهار ویزیت نخست سالانه در سطح یک خدمات سلامت برای مردم کاملاً رایگان خواهد بود. همچنین افرادی که از مسیر نظام ارجاع به سطوح بالاتر درمانی مراجعه کنند، برای ویزیت، آزمایشگاه و داروخانه دولتی تنها ۱۵ درصد فرانشیز پرداخت میکنند.
علیرضا رئیسی افزود: در صورت بستری شدن بیماران در بیمارستانها و دریافت خدمات سطح سه سلامت از طریق نظام ارجاع، هیچ هزینهای از بیماران دریافت نخواهد شد. به گفته وی، اجرای سراسری برنامه پزشکی خانواده از ۲۵ خرداد در ۲۰ شهر آغاز میشود و تا مهرماه امسال حداقل یک شهرستان تحت پوشش هر یک از ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور وارد این طرح خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد هدف این برنامه کاهش پرداخت از جیب مردم، ساماندهی مراجعات پزشکی و جلوگیری از هزینههای غیرضروری در نظام سلامت است.