اولین واکنش پاکستان به درگیری بامدادی ایران و آمریکا

اقتصادنیوز چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:18
اقتصادنیوز: نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل تأکید کرد که چرخه خشونت و بی‌ثباتی باید به نفع صلح، امنیت و رفاه منطقه‌ای و بین‌المللی پایان یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آمریکا در اولین دقایق بامداد چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ به بهانه سقوط یک فروند بالگرد آپاچی ارتش این کشور بر فراز تنگه هرمز در دوشنبه شب، حملاتی را علیه مناطقی در جنوب کشورمان انجام داد.

در پی آن، عاصم افتخار احمد، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل، در جریان سخنرانی در جلسه توجیهی شورای امنیت در مورد عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، به ابراز نگرانی نسبت به تنش‌های فزاینده در منطقه پرداخت.

سفیر پاکستان گفت که افزایش اخیر خشونت در خاورمیانه یادآور آشکار خطرات مرتبط با آتش‌بس شکننده و عواقب غیرقابل تحملی است که ممکن است به دنبال داشته باشد. او تأکید کرد که چرخه خشونت و بی‌ثباتی باید به نفع صلح، امنیت و رفاه منطقه‌ای و بین‌المللی پایان یابد.

عاصم افتخار احمد بار دیگر حمایت پاکستان را از حل همه مسائل مهم از جمله مسئله هسته‌ای ایران از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز، تعامل دیپلماتیک و گفت‌وگوی پایدار تأیید کرد.

پیش از این، وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این حملات ارتش تروریستی آمریکا، نقض فاحش منشور سازمان ملل، به‌ویژه بند ۴ ماده ۲، و قاعده بنیادین منع توسل به زور در روابط بین‌الملل است و هیات حاکمه آمریکا با این اقدامات تجاوزکارانه بار دیگر ماهیت جنایتکارانه و جنگ‌طلب خود را نشان داد.


منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.