خانواده‌ها شهریه روزهای تعطیلی مهدکودک را هم می‌پردازند/ شیخ‌الاسلام:هزینه سرویس و تغذیه روزهای تعطیلی باید به خانواده‌ها بازگردانده شود

رکنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:02
شیخ‌الاسلام رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا گفت: در صورت دریافت هزینه بابت سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه یا خدماتی خارج از اهداف ۱۱گانه و محتوای آموزشی مصوب، این مبالغ باید به خانواده‌ها بازگردانده شود. وی همچنین تأکید کرد: در دوره پیش‌دبستانی چیزی تحت عنوان «فوق‌برنامه» تعریف نشده و دریافت هزینه برای فعالیت‌های خارج از چارچوب آموزشی مصوب، مبنایی ندارد.

شیخ‌الاسلام، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، در پاسخ به سؤال خبرنگار اجتماعی رکنا درباره تعطیلی مهدکودک‌ها و دوره‌های پیش‌دبستانی در پی آلودگی هوا، ناترازی انرژی و شرایط امنیتی، اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی‌ها در استان‌ها بر عهده ستادهای مدیریت بحران به ریاست استانداران است و این تصمیم‌ها به‌عنوان سیاست‌های کلان استانی برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست.

وی افزود: هر زمان که استان تهران یا سایر استان‌ها تعطیل اعلام شده‌اند، این تعطیلی شامل همه دستگاه‌ها به جز مراکز درمانی بوده است. با این حال، بسیاری از کودکستان‌ها تلاش کرده‌اند در حد امکان با خانواده‌ها، به‌ویژه والدین شاغل، همکاری کنند تا بخشی از مشکلات ناشی از تعطیلی‌ها کاهش یابد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره شهریه مهدکودک‌ها نیز گفت: شهریه مصوب از ابتدای سال تا پایان سال تحصیلی باید پرداخت شود، زیرا مؤسسان بر مبنای همین درآمدها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته هزینه‌هایی مانند سرویس ایاب و ذهاب یا تغذیه که در ایام تعطیلی ارائه نشده‌اند، باید به خانواده‌ها بازگردانده شود.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه آموزش در شرایط خاص به دو شیوه حضوری و مجازی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ ۱۲ روزه، از طریق شبکه ملی کودک و کانال‌های آموزشی، محتوای متعددی برای کودکان و خانواده‌ها تولید و منتشر شد و بسیاری از خانواده‌ها از این آموزش‌ها استفاده کردند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در هیچ شرایطی تمایلی به آموزش غیرحضوری ندارد. معلمان، مربیان و مدیران آموزشی ترجیح می‌دهند آموزش در کلاس درس و به‌صورت حضوری انجام شود. برخلاف تصور عمومی، آموزش مجازی نه‌تنها آسان‌تر نیست، بلکه نیازمند تولید محتوا، بارگذاری مستمر و صرف زمان و انرژی بیشتری از سوی مربیان و مدیران است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: تعامل مستقیم میان مربی و کودک در کلاس درس، کیفیت آموزش را افزایش می‌دهد و بسیاری از مهارت‌ها و مفاهیم در فضای حضوری بهتر منتقل می‌شوند. با این حال، در شرایط خاص و اضطراری، حاکمیت ناچار به استفاده از آموزش غیرحضوری می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد روزهای تعطیلی مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در تهران طی سال گذشته گفت: آمار دقیق تعطیلی‌ها را در حال حاضر در اختیار ندارم، زیرا شرایط استان‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر استان بر اساس شرایط جوی یا سایر ملاحظات تصمیم‌گیری کرده است. اما به طور کلی دوره پیش‌دبستانی در مقایسه با سایر مقاطع تحصیلی، در برخی موارد شرایط متفاوتی داشته است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.