بازگشت امید به سیستان و بلوچستان با آبگیری دوباره چاه‌نیمه‌ها

فرارو یکشنبه 17 خرداد 1405 - 13:58
ورود مجدد جریان آب به چاه‌نیمه‌های سیستان که سال‌ها تصاویری تلخ از خشکی، تشنگی و هجوم گردوغبار را روایت می‌کردند، موجی از امید، آرامش و خوشحالی را در میان مردم ایجاد کرده است.

 صفحه اینستاگرام «بلوچستانی‌ها» تصاویری از آبگیری «چاه‌نیمه‌های سیستان» منتشر کرد.

براساس این گزارش، پس از سال‌ها خشکسالی پیاپی، بحران شدید کم‌آبی و انباشت نگرانی‌ها در میان ساکنان منطقه، «چاه‌نیمه‌های سیستان» به عنوان شریان حیاتی و اصلی تامین آب این جغرافیا بار دیگر رنگ مملو شدن از آب و احیا را به خود دیدند.

ورود مجدد جریان آب به این مخازن طبیعی که سال‌ها تصاویری تلخ از خشکی، تشنگی و هجوم گردوغبار را روایت می‌کردند، موجی از امید، آرامش و خوشحالی را در میان مردم ایجاد کرده است.

مردم بومی این رویداد را نویدبخش روزهایی بهتر برای کشاورزی و زیست منطقه می‌دانند و امیدوارند تداوم جریان این روان‌آب‌ها بتواند بخشی از آسیب‌های عمیق ناشی از پدیده خشکسالی‌های طولانی‌مدت را در این بخش از کشور جبران کند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.