پس از یک دهه وقفه؛ پانداهای قرمز چین به تایوان رسیدند

فرارو شنبه 16 خرداد 1405 - 14:52
با ورود یک جفت پاندا قرمز از چین به تایوان، نخستین تبادل جانوری میان دو کشور پس از بیش از ۱۰ سال رقم خورد.

 یک جفت پاندا قرمز روز شنبه از باغ‌وحش شانگهای چین وارد باغ‌وحش شهر تایپه در تایوان شدند. این رویداد نخستین تبادل جانوری میان دو سوی تنگه تایوان در بیش از یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش فرارو، بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، انتقال این دو پاندا قرمز بخشی از برنامه تبادل حیات‌وحش سال ۲۰۲۴ است که میان شهرهای تایپه و شانگهای مورد توافق قرار گرفته بود.

 شهردار تایپه این انتقال را یکی از نتایج ملموس همکاری‌ها و تبادلات میان تایپه و شانگهای دانست.

وی ابراز امیدواری کرد این حیوانات پس از گذراندن دوره یک‌ماهه قرنطینه، هرچه سریع‌تر در معرض دید بازدیدکنندگان باغ‌وحش تایپه قرار گیرند.

تایپه و شانگهای در جریان مجمع شهرهای دوقلو در سال ۲۰۲۴ تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن، باغ‌وحش تایپه متعهد شد تعدادی پنگوئن پاسیاه را در ازای دریافت دو پاندا قرمز به باغ‌وحش شانگهای واگذار کند.

این تبادل در حالی انجام می‌شود که دو شهر همچنان سطحی از همکاری‌های شهری و شهرداری را حفظ کرده‌اند.

شهردار تایپه همچنین گفت مسئولان این شهر هنوز در حال بررسی نام‌های مناسب برای این دو پاندا هستند و احتمال برگزاری رأی‌گیری عمومی برای انتخاب نام نهایی آنها نیز منتفی نیست.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.