ثبت لحظه آب نوشیدن توله‌گرگ‌های ایرانی در غرب کرخه

فرارو شنبه 16 خرداد 1405 - 12:22
یک فعال محیط زیست، با انتشار تصاویری از آب نوشیدن توله‌گرگ‌ها در شنزارهای غرب کرخه، از تداوم طرح تأمین آب برای حیات‌وحش این منطقه خبر داد و تأکید کرد که با وجود مشکلات اقتصادی، روند آبرسانی به گونه‌های جانوری همچنان ادامه خواهد یافت.

 سید باقر موسوی، فعال محیط زیست، با انتشار تصاویری از حضور توله‌ گرگ‌ها در کنار آبشخورهای احداث‌شده در شنزارهای غرب کرخه، از نقش مشارکت مردمی در تأمین آب مورد نیاز حیات‌وحش این منطقه سخن گفت.

به گزارش فرارو،  سید باقر موسوی، در توضیح این تصاویر نوشت: توله‌گرگ‌ها در شنزارهای غرب کرخه از آبشخوری می‌نوشند که با کمک مردم ایران ساختیم؛ جایی که طبیعت خشک شد، ما زندگی را برگرداندیم.

موسوی همچنین از آغاز آبگیری آبشخورها در دل شنزارهای غرب خوزستان خبر داد و درباره ویژگی‌های فنی این سازه‌ها توضیح داد: کف آبشخورها بتنی و به‌طور کامل عایق‌بندی شده است. درون آبشخور نیز مقداری شن خالص قرار داده شده که موجب خنک ماندن آب و کاهش تبخیر می‌شود. این روش در شرایط بسیار گرم منطقه موفق بوده و عملکردی بهتر از سایبان‌های طبیعی یا مصنوعی دارد.

این فعال محیط زیست با اشاره به از بین رفتن منابع طبیعی آب در منطقه افزود: با نابودی آبشخورهای طبیعی، سال‌هاست که با همراهی و حمایت مردم، آب مورد نیاز حیات‌وحش ارزشمند این شنزارها را به روش‌های مختلف تأمین کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: امسال نیز با وجود فشارهای سنگین اقتصادی، این مسیر را ادامه خواهیم داد تا هیچ آهو، پرنده و جانوری در این زیست‌بوم تشنه نماند.

موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که هیچ مانعی، حتی دشواری‌های اقتصادی، روند آبرسانی به حیات‌وحش منطقه را متوقف نکند و این اقدام حمایتی برای حفظ تنوع زیستی شنزارهای غرب خوزستان تداوم یابد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.