بامداد امروز شنبه سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه ای از هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در منطقه خبر داد. روابط عمومی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه ای نوشت که دو پایگاه هوایی آمریکا به نامهای علیالسالم کویت و تاسیسات مهم باقی مانده در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین با چندین موشک هدف قرار گرفته اند.
این اطلاعیه می افزاید که ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز چهار فروند نفتکش متخلف بدون هماهنگی و توجه به اخطارهای مکرر نیروی دریایی سپاه، قصد خروج غیر قانونی از تنگه هرمز را داشتند که پس از اخطار، یکی از نفتکش ها مورد هدف واقع شده و متوقف شد و دیگر شناورها متخلف به عقب برگشتند.
به دنبال این واقعه ساعت ۲:۳۰ بامداد، پهپادهای آمریکایی یک دکل مخابراتی در قشم و یک دکل را در سیریک مورد اصابت دو پرتابه قرار دادند. در پاسخ به تجاوز ارتش آمریکا بلافاصله دو پایگاه هوایی آمریکا به نامهای علیالسالم کویت و تاسیسات مهم باقی مانده در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین هدف آتش موشک های بالستیک نیروی هوافضای سپاه واقع شدند.
ساعتی پیش سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که سایتهای رادار نظارت ساحلی ایران در گروک منطقه سیریک و جزیره قشم را هدف حمله قرار دادند.
سنتکام این حمله را دفاعی خواند و نوشت: لحظاتی پیش، نیروهای سنتکام چهار پهپاد ایرانی یکطرفه را که به سمت تنگه هرمز پرتاب شده بودند، سرنگون کردند. این پهپادهای هجومی تهدیدی فوری برای ترافیک دریایی منطقه ایجاد کرده بودند.
به گزارش فارس، سنتکام مدعی شده، نیروهای آمریکایی هوشیار و آماده برای پاسخگویی به آنچه که تهاجمات بیدلیل ایران خوانده در دفاع از خود باقی میمانند.
ساعت ۰۲:۵۰ بامداد شنبه، صدای انفجارهایی در محدوده شهرستان سیریک از سوی منابع محلی و ساکنان بندر سیریک و روستاهای اطراف گزارش شده است.
بر اساس گزارش مهر، هنوز ماهیت این صداها به طور دقیق مشخص نیست و هیچ یک از نهادهای رسمی نظامی و انتظامی تا این لحظه درباره علت وقوع این صداها اظهارنظری نکردهاند.
خبرنگار الجزیره نیز ساعت 5 بامداد از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کویت خبر داد.
همزمان ارتش کویت اعلام کرده که در حال پاسخ به حملات موشکی و پهپادی است.
همزمان اخباری درباره حمله به بحرین نیز گزارش شده است.
پایگاه خبری نایا هم گزارش داده که دو انفجار قوی در کویت در نتیجه حملات راکتی و پهپادی رخ داده است.
ارتش کویت مدعی شده، صداهای انفجاری که شب هنگام شنیده شد، ناشی از رهگیری حملات موشکی و پهپادی توسط پدافند هوایی این کشور بوده است.
درپی موج دوم حملههای موشکی و پهپادی به کویت، آژیرهای خطر در این کشور فعال شدند و ارتش کویت از فعال شدن پدافند هوایی برای رهگیری این حملهها خبر داد