حماسه‌سازی مردم همدان در نود و ششمین شب اقتدار

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 23:30
همدان-ایرنا- مردم ولایتمدار استان همدان در شب نود و ششم، از تدوام حضورشان در خیابان برای بیعت با رهبر سوم انقلاب اسلامی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ایران گفتند و فریاد بلند ایستادگی و مقاومت برای دفاع از وطن سر دادند.

به گزارش ایرنا، شامگاه پنجشنبه همزمان با نود و ششمین شب از «شب‌های اقتدار»، مردم در شهرهای مختلف استان همدان با حضور در خیابان‌ها، با محکومیت حملات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، حقوق اساسی نظام اسلامی را مطالبه و این خواسته را در قالب شعار و دست نوشته مطرح کردند.

تجمعات امشب با محوریت سالروز بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و عید سعید غدیر برگزار شد.

شهرهای مختلف استان همدان بار دیگر صحنه حضور گسترده مردم بود، حضوری که این‌بار بیش از شب‌های گذشته، رنگ مطالبه‌گری و تاکید بر خونخواهی شهدا به خود گرفته بود و مردم با حضور در خیابان‌ها، یاد رهبر شهید و شهدای جنگ رمضان را گرامی داشتند.

مردم با در دست داشتن پرچم‌ها و تصاویر شهدا، در خیابان‌های اصلی شهر گرد هم آمدند و شعارهایی در حمایت از خونخواهی شهدا سر دادند، صدای هم‌نوایی مردم در بخش‌هایی از مسیر طنین‌انداز بود.

مردم با حضور خانوادگی در اجتماع شبانه، ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ رمضان، بر ضرورت پیگیری حقوق ملت ایران در عرصه بین‌المللی تاکید کردند، فضای شهر در این شب حال‌وهوایی حماسی و در عین حال آمیخته به اندوه داشت و نسل‌های مختلف در کنار یکدیگر، همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.

حماسه‌سازی مردم همدان در نود و ششمین شب اقتدار

آنچه در این شب در شهرهای مختلف استان همدان بیش از هر چیز به چشم می‌آمد، استمرار حضور مردمی پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز «شب‌های اقتدار» بود.

مردم در این مدت، خیابان را به صحنه‌ای برای بیان همدلی، مطالبه‌گری و همراهی اجتماعی تبدیل کرده‌اند و هر شب، روایت تازه‌ای از حضور جمعی را رقم می‌زنند.

در میان جمعیت، خانواده‌ها، جوانان، نوجوانان و سالمندانی دیده می‌شدند که شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کردند، بسیاری از مردم تصاویر شهدا را در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از مقاومت و محکومیت حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی سر می‌دادند.

حماسه‌سازی مردم همدان در نود و ششمین شب اقتدار

خبرنگار ایرنا با بازنشسته و رزمنده دوران دفاع مقدس به گفت‌وگو نشست که در زیر می خوانید.

یک رزمنده دفاع مقدس به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی پا به خیابان گذاشتم و صدای هم‌نوایی مردم را شنیدم، ناخودآگاه یاد شب‌های جنگ تحمیلی عراق افتادم، همان شور و همان حال‌وهوای حماسی که سال‌ها پیش در دل ما بود، دیدن اینکه نسل‌های جدید هم با همان اشتیاق برای خونخواهی شهدا و رهبر عزیزمان در خیابان‌ها حضور دارند به من امید می‌دهد که مسیر حق، هرگز گم نمی‌شود.

ما در آن دوران یاد گرفتیم که حق و باطل مرز مشخصی دارند، امشب که دیدم مردم با روشن کردن شمع و قرائت دعا، یاد شهدا را زنده نگه داشته‌اند، حس کردم روح همان مبارزان هنوز در میان ما زنده است، این حضور مستمر در شب‌های اقتدار، نشان می‌دهد که مردم فراموش نکرده‌اند که این آرامش با چه بهایی به دست آمده است.

مطالبه ما از مسوولان ساده نیست، ما می‌خواهیم حق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی با صلابت پیگیری شود، جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی نباید در حاشیه سیاست‌ها قرار بگیرد، ما به عنوان کسانی که از نزدیک شاهد سختی‌ها بوده‌ایم، تاکید می‌کنیم که پاسخ به این تجاوزگری‌ها، بخشی از وظیفه اصلی دیپلماسی و دولت است.

یک دانشجو نیز گفت: برای ما که نسل جدید هستیم، حضور در این شب‌ها فقط یک مراسم مذهبی نیست، بلکه یک بیان صریح از هویت و ایستادگی ماست، ما می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که برخلاف تصور برخی ما از آرمان‌های انقلاب فاصله نگرفته‌ایم.

دیدن تصاویر شهدا در دست جوانان و هم‌صدایی ما با شعارهای ضد استکبار، نوعی حس مسوولیت‌پذیری را در من بیدار می‌کند.

پدر خانواده ای نیز اظهار کرد: امشب را به عنوان یک برنامه خانوادگی انتخاب کردیم تا فرزندانمان را با فضای حماسی کشور و یاد شهدا آشنا کنیم، دیدن اینکه همسایه‌ها، دوستان و حتی خانواده‌های دیگر با هم در خیابان‌ها جمع شده‌اند، حس وحدت و انسجام اجتماعی عجیبی به من می‌دهد، این حضور جمعی فراتر از یک تجمع ساده نمایش همبستگی میان نسل‌ها است.

در میان جمعیت هم پیرمردها و هم نوجوان‌ها را می‌دیدیم که شانه‌به‌شانه هم حرکت می‌کردند، این یکی از زیباترین بخش‌های امشب بود، وقتی می‌بینیم مردم با وجود مشغله‌های روزمره باز هم در ایستگاه نود و ششم این حرکت مردمی حضور دارند، می‌فهمیم که این یک جریان گذرا نیست، بلکه یک پیوند عمیق میان مردم و ارزش‌هایشان است.

به گزارش ایرنا، «قرار شبانه» مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به عنوان یک حرکت مستمر مردمی، از زمان وقوع جنگ و شهادت امام امت به صورت خودجوش آغاز شده و امشب به ایستگاه ۹۶ خود رسید.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.