هلیا و توله هایش در مسیر عباس‌آباد - میامی؛رانندگان مراقب باشند

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 21:22
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از رانندگان محور عباس‌آباد - میامی خواست مراقب هلیا و توله هایش باشند.

 سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اعلام احتمال حضور یوزپلنگ ماده «هلیا» به همراه سه توله خود در محدوده محور عباس‌آباد - میامی، از رانندگان و مسافران عبوری خواست با احتیاط بیشتری در این مسیر تردد کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس پایش‌های میدانی و رصد مستمر زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی، احتمال دارد «هلیا» به همراه سه توله خود در مسیر جابه‌جایی بین زیستگاه‌های میاندشت و توران، به محدوده جاده عباس‌آباد - میامی نزدیک شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: با توجه به حساسیت شرایط و اهمیت حفظ این خانواده یوزپلنگ، از رانندگان درخواست می‌شود به‌ویژه در ساعات غروب، شب و بامداد با کاهش سرعت، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علائم هشداردهنده، از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

یوسف‌پور با تأکید بر اینکه یوزپلنگ آسیایی از نادرترین گونه‌های حیات‌وحش جهان به شمار می‌رود، گفت: حفاظت از این گونه ارزشمند نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان است و رانندگان عبوری از این محور می‌توانند با رعایت نکات ایمنی، نقش مهمی در حفظ این سرمایه ملی ایفا کنند.

وی همچنین از استقرار و آماده‌باش نیروهای محیط‌زیست در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: پایش مستمر زیستگاه‌ها و مسیرهای احتمالی تردد یوزها در حال انجام است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده حیات‌وحش در حاشیه جاده، ضمن حفظ فاصله ایمن، از توقف غیرضروری و ایجاد مزاحمت برای حیوانات خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.