نشت مواد در اهواز ۴ مصدوم بر جای گذاشت

خبرآنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 16:51
حادثه نشت مواد پودری در واحد صنعتی اهواز، ۴ مصدوم و اعزام سریع آتش‌نشانی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین،حادثه نشت مواد پودری در واحد صنعتی اهواز، ۴ مصدوم و اعزام سریع آتش‌نشانی را به دنبال داشت.

تسنیم در خبری نوشت:مریم شهریاری، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از حادثه ای که در ساعت ۵:۴۸ بامداد امروز دوشنبه، ۱۱ خردادماه ۱۴۰۵ در یکی از واحدهای صنعتی اهواز اتفاق افتاد خبر داد و گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش، دو دستگاه خودروی اطفای حریق و یک دستگاه خودروی پیشرو از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های عملیاتی به محل اعزام شدند و نیروهای آتش‌نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند.

شهریاری در تشریح جزئیات این رویداد صنعتی اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان داد در پی نشت و انتشار مواد پودری از یک رآکتور صنعتی، چهار نفر شامل دو نفر از کارکنان مجموعه و دو نفر از افراد حاضر در محل دچار علائم مسمومیت شده‌اند. 

وی افزود: آتش‌نشانان با رعایت کامل پروتکل‌های ایمنی مربوط به مواد شیمیایی، محیط را ایمن‌سازی کرده و مصدومان را به اورژانس تحویل داده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت استانداردهای ایمنی خاطرنشان کرد: علت دقیق وقوع حادثه و همچنین ماهیت ماده منتشرشده توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است. 

وی در پایان از مدیران صنایع خواست تجهیزات خود را مرتب بازبینی کنند و تأکید کرد: استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب، نصب سامانه‌های پایش نشت مواد، آموزش مستمر کارکنان و تدوین برنامه‌های واکنش در شرایط اضطراری از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه و کاهش خسارات جانی و مالی در محیط‌های صنعتی به شمار می‌رود.

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.