اعتصاب کارگران تامین‌کننده مهم جنرال موتورز

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:54
اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا (UAW) خواستار اعتصاب نیمه‌شب در تامین‌کننده اکسل پیکاپ‌های جنرال موتورز شد.

به گزارش ایسنا، شان فین، رئیس اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا، روز یکشنبه خواستار اعتصاب در کارخانه‌ای در میشیگان شد که اکسل (محور) پیکاپ‌های جنرال موتورز و از سودآورترین خودروهای این خودروساز را تولید می‌کند.

این اتحادیه اعلام کرد که کارگران این کارخانه در تری ریورز میشیگان، متعلق به شرکت داچ، نیمه‌شب دست از کار خواهند کشید.

طبق اعلام اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا، داچ که قبلا با نام امریکن اکسل شناخته می‌شد، یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات سیستم انتقال قدرت است و حدود ۱۰۰۰ کارگر عضو اتحادیه در این کارخانه مشغول به کار هستند.

جنرال موتورز اعلام کرد وضعیت را با دقت زیر نظر دارد و هرگونه تاثیر احتمالی را ارزیابی می‌کند.

این اتحادیه اعلام کرد که اتحادیه کارگران خودرو پس از فداکاری‌هایی که کارکنان در سال ۲۰۰۸ انجام دادند، خواستار افزایش دستمزدها شده است. دستمزدها در این کارخانه پس از یک دوره پنج ساله افزایش، به ۲۲ دلار در ساعت می‌رسد که نسبت به ۲۹ دلار در ساعت در سال ۲۰۰۸ کاهش یافته است.  کارگران در اوایل ماه مه، با ۹۸ درصد آرا به تصویب اعتصاب در صورت لزوم رای دادند.

بر اساس گزارش رویترز، شان فین، در یک پخش زنده با اعلام اعتصاب نیمه‌شب گفت:  ۱۸ سال است که کارکنان این کارخانه سودآوری را ایجاد کرده اند اما با آنها به درستی رفتار نشده است. آنها کاهش دستمزد و مزایا را پذیرفته اند اما روح آنان در این کارخانه فدا شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.