واکنش قرارگاه خاتم به ادعای هگست

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 19:20
قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا اعلام کرد: مدیریت تنگۀ هرمز توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل اعمال می‌شود.

قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «با توجه به یکپارچگی این مسیر، تأکید می‌شود کلیه کشتی‌ها، شناورهای تجاری و نفتکش‌ها صرفاً ملزم به تردد از مسیرهای تعیین‌شده و اخذ مجوز از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. هرگونه تخلف از این ضوابط، امنیت تردد آن‌ها را با مخاطره جدی مواجه خواهد کرد.»

در ادامه آمده است: «همچنین هشدار داده می‌شود هرگونه اقدام شناورهای نظامی جهت مداخله در مدیریت تنگۀ هرمز یا ایجاد اختلال در تردد، مورد هدف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.»

این بیانیه درحالی صادر شد که ساعاتی قبل پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که محاصره دریایی ایران با قدرت و تمام توان برقرار است و نیروهای ایالات متحده کنترل کامل این آبراهه استراتژیک را در اختیار دارند. 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.