آتشفشان ماراپی فوران کرد

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 18:08
کوه ماراپی در غرب سوماترا اوایل امروز فوران کرد و ستونی از خاکستر را تا ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از قله و تقریباً ۴۸۹۱ متر بالاتر از سطح دریا منتشر کرد.

آتشفشان ماراپی در استان سوماترای غربی اندونزی، بار دیگر فعال شد و فورانی قابل توجه را به ثبت رساند.

به گزارش فرارو، در جریان این فوران، ستونی از خاکستر و مواد آتشفشانی تا ارتفاع حدود ۲ کیلومتر به آسمان پرتاب شد که باعث جلب توجه مقامات و ساکنان منطقه شد.

مقامات محلی از زمان نخستین فوران این آتشفشان در سال ۲۰۲۳، محدودیت‌های ایمنی شدیدی را در منطقه اعمال کرده‌اند و ورود و فعالیت ساکنان را در شعاع ۳ کیلومتری از مرکز آتشفشان ممنوع اعلام کرده‌اند.

این محدودیت‌ها همچنان به دلیل احتمال ادامه فعالیت‌های آتشفشانی و خطرات ناشی از ریزش خاکستر و مواد مذاب ادامه دارد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.