ردپای نشانه‌های منفی در مذاکرات پس از ۲۴ ساعت خوشبینی

فرارو یکشنبه 03 خرداد 1405 - 20:21
برخی گزارش‌ها به نقل از منابع آگاه ایرانی اظهار داشته‌اند که نشانه‌هایی از عقب‌نشینی آمریکا در دو موضوع اصلی دیده می‌شود: سازوکار آزادسازی دارایی‌های ایران و دامنه آتش‌بس در لبنان.

فرارو- علی هاشم، خبرنگار الجزیره بررسی کرده است که کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه خوش‌بینی‌هایی درباره احتمال تفاهم ایران و آمریکا مطرح شد، نشانه‌های منفی از راه رسیده است.

به گزارش فرارو، این خبرنگار به نقل از یک منبع آگاه ایرانی می‌گوید: «نشانه‌هایی از عقب‌نشینی آمریکا در دو موضوع اصلی دیده می‌شود: سازوکار آزادسازی دارایی‌های ایران و دامنه آتش‌بس در لبنان.»

به گفته این منبع، تفاهم شامل چارچوبی برای آتش‌بس در لبنان است، اما اسرائیل ظاهرا از این ترتیب ناراضی است و بر واشنگتن فشار می‌آورد که متنی را بگنجاند که به اسرائیل اجازه دهد با توجیه «پاسخ به هر تهدیدی»، عملیات نظامی در لبنان انجام دهد. ایران این سازوکار را رد می‌کند و بر آتش‌بسی پایدار و دائمی تأکید دارد.

تهران به همه میانجی‌ها از جمله پاکستان اطلاع داده است که اگر همه بندهای تفاهم کاملا مورد توافق و تضمین نشده باشد، آن را امضا نخواهد کرد.

پاکستان پیشنهاد کرده که بندهای مورد توافق جلو برود و مسائل اختلافی به تعویق بیفتد، اما ایران این را رد و تاکید کرده است که بندهای مورد اختلاف، اساسی و غیرقابل مصالحه هستند.

تصویر کلی نشان می‌دهد که تهران به طور فزاینده‌ای بر این باور است که واشنگتن از تفاهم‌های قبلی که از طریق میانجی‌ها حاصل شده بود، عقب‌نشینی می‌کند

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.