ادعای نیویورک تایمز: ایران با واگذاری ذخایر اورانیوم غنی‌شده موافقت کرده

فرارو یکشنبه 03 خرداد 1405 - 08:04
یک رسانه آمریکایی در ادعایی از موافقت ایران با واگذاری ذخایر اورانیوم غنی‌شده خبر داد.

نیویورک تایمز مدعی شد: ایران با اصل کنار گذاشتن یا واگذاری ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالا موافقت کرده است. 

این رسانه افزود: نحوه دقیق این واگذاری هنوز مشخص نشده و به مذاکرات بعدی موکول شده است. 

متن پیشنهادی درباره اینکه اورانیوم به کشور ثالث منتقل شود، رقیق‌سازی شود یا تحت نظارت بین‌المللی نگهداری شود، جزئیاتی ارائه نکرده است. 

در مقابل، آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدودشده ایران در خارج از کشور در نظر گرفته شده است. 

دسترسی ایران به بخش عمده این دارایی‌ها منوط به نهایی شدن توافق هسته‌ای خواهد بود.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.