بقائی: تمرکز ما در این مرحله بر خاتمه جنگ است

فرارو شنبه 02 خرداد 1405 - 17:24
سخنگوی وزارت خارجه گفت: پاکستان در چند هفته اخیر به عنوان میانجی اصلی در گفتگوهای بین ایران و آمریکا نقش مهمی ایفا کرده است.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با شبکه خبر، از نقش میانجیگرانه پاکستان در تسهیل گفتگوهای غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده خبر داد.

بقایی با اشاره به سفر اخیر یک هیئت پاکستانی به تهران اظهار داشت: هیئت پاکستانی دیشب (شب گذشته) به ایران سفر کرد. پیش از این نیز وزیر کشور پاکستان چند روزی در کشورمان حضور داشت. وی افزود: پاکستان در چند هفته اخیر به عنوان میانجی اصلی در گفتگوهای بین ایران و آمریکا نقش مهمی ایفا کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه هدف از این سفر را ادامه تبادل پیام‌ها بین ایران و آمریکا عنوان کرد و گفت: تمرکز ما در این مرحله بر خاتمه جنگ تحمیلی با مختصاتی است که کم و بیش اطلاع دارید و بر اساس پیشنهاد ۱۴ بندی جمهوری اسلامی ایران که چندین بار رفت و برگشت شده، دیدگاه‌های طرفین در مورد بندهای مختلف تبادل شده است.

بقایی در ادامه تصریح کرد: در این چند روز، درباره برخی نکات و عبارت‌پردازی‌هایی که کماکان اختلاف نظر وجود داشت، بحث و پیشنهادهایی مطرح شد. برخی از این موارد همچنان در حال بررسی و اعلام نظر است.

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.