امارات به عربستان و قطر در درخواست برای عدم ازسرگیری جنگ با ایران پیوست

فرارو جمعه 01 خرداد 1405 - 18:32
چند منبع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند این گفت‌وگوها به دلیل نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس از این امر انجام شده که هرگونه اقدام تلافی‌جویانه احتمالی تهران در صورت ازسرگیری درگیری‌ها، اقتصادهای منطقه را دچار آشوب خواهد کرد.

خبرگزاری «بلومبرگ» روز جمعه اعلام کرد که امارات متحده عربی در روزهای اخیر تلاش‌های خود برای پایان دادن به جنگ با ایران را افزایش داده و به عربستان سعودی و قطر پیوسته است تا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند به مذاکرات فرصت بدهد.

به گزارش ایسنا، چند منبع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند این گفت‌وگوها به دلیل نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس از این امر انجام شده که هرگونه اقدام تلافی‌جویانه احتمالی تهران در صورت ازسرگیری درگیری‌ها، اقتصادهای منطقه را دچار آشوب خواهد کرد.

این منابع که نمی‌خواستند به علت حساس بودن موضوع نام‌شان فاش شود، گفتند رهبران این سه متحد آمریکا در تماس‌های جداگانه با ترامپ تاکید کرده‌اند که اقدام نظامی نمی‌تواند اهداف واشنگتن در قبال ایران را محقق کند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفت هیئتی مذاکره‌کننده از قطر روز جمعه با هماهنگی ایالات متحده وارد تهران شده است تا به دستیابی به توافقی برای پایان جنگ با ایران و حل مسائل باقی‌مانده کمک کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.