ورود تیم فوتبال زنان کره‌شمالی به کره‌جنوبی پس از هشت سال

فرارو یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 23:02
برای نخستین بار طی هشت سال اخیر یک تیم فوتبال از کره شمالی وارد کره جنوبی شده است.

تیم فوتبال زنان نائگوهیانگ اف‌سی کره شمالی روز یکشنبه برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زنان آسیا وارد کره جنوبی شد.

به گزارش فرارو، این سفر  نخستین حضور ورزشکاران کره شمالی در کره جنوبی طی هشت سال گذشته محسوب می‌شود.

هیات اعزامی این تیم شامل ۲۷ بازیکن و ۱۲ عضو کادر فنی است و پیش از دیدار روز چهارشنبه برابر تیم زنان سوون اف‌سی وارد کره جنوبی شده است.

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد این سفر بر اساس قوانین تبادل میان دو کره مجوز گرفته است و در صورت حذف تیم کره شمالی اعضای آن در اولین فرصت به کشورشان بازخواهند گشت.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، استقبال عمومی از این مسابقه چشمگیر بوده و تمامی ۷ هزار و ۸۷ بلیت عرضه‌شده برای عموم در کمتر از یک روز به فروش رسیده است.

این سفر در حالی انجام می‌شود که روابط دو کره طی سال‌های اخیر با تنش‌های فزاینده همراه بوده است. پیونگ‌یانگ اخیرا کره جنوبی را خصمانه‌ترین کشور توصیف کرده و ایده اتحاد دو کره را رد کرده است. در مقابل، لی جائه‌میونگ، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، خواهان بهبود روابط شده است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.