سیدمصطفی فیض در مصاحبه با خبرنگار تحریریه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به ذخایر معادن شرکت ملی مس ایران، ما سالانه ۳۰۰ هزار تن کاتد مس تولید میکنیم، کاتد حلقه نهایی زنجیره مس است و در صنایع پایین دست کاربرد دارد.
وی گفت: براساس برنامه هفتم توسعه، باید ظرفیت کاتد را به ۸۰۰ هزار تن در سال و تولید کنسانتره را به ۴ میلیون تن برسانیم برای رسیدن به این برنامه، انتقال فناوریهای تک را در دستور کار قرار دادهایم و از ظرفیت نخبگان داخلی استفاده میکنیم تا اهداف برنامه محقق گردد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: میزان تولید در کشور بیش از نیاز داخل است و بخشی از تولید را صادر میکنیم، به رغم تنگناهای بین المللی، صادرات در شرایط مطلوبی است.