زنگ هشدار در اتریش/ ورود بدون مجوز هواپیماهای جاسوسی آمریکایی در آسمان کشور+ جزئیات

اقتصادنیوز چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 09:59
اقتصادنیوز: نیروی هوایی اتریش پس از ورود هواپیمای آمریکایی به حریم هوایی این کشور برای دو روز متوالی هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروی هوایی ارتش اتریش زنگ هشدار در مورد ورود بدون مجوز هواپیماهای جاسوسی آمریکایی را بر فراز این کشور به صدا در آورد؛ مساله ای که تلاش می‌شود با سکوت مقامات و پیگیری محرمانه مورد توجه رسانه‌ها قرار نگیرد.

تارنمای خبری سوئیسی «ون مینوت» اولین بار این مساله را گزارش کرد.

اولین هشدار در روز یکشنبه صادر و اعلام شد دو هواپیمای ناشناس در رادار شناسایی شدند. نیروی هوایی اتریش جت‌های یوروفایتر را برای شناسایی آنها به پرواز درآورد و مشخص شد هواپیماهای ناشناس به نیروی هوایی ایالات متحده تعلق داشتند که سپس به پایگاه خود در مونیخ آلمان بازگشتند. این سناریو در روز دوشنبه هم تکرار شد و به گزارش ون مینوت دو هواپیمای آمریکایی دیگر از همان نوع بدون اعلام حضور خود، بر فراز اتریش پرواز کردند.

رادیو فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: این رخداد چندین مساله را مطرح می‌کند. نخست آنکه هواپیماها نباید بدون معرفی خود بر فراز یک کشور، حتی یک کشور متحد، پرواز کنند. بدتر آنکه هر دو بار دو هواپیمای کوچک PC-۱۲ که توسط آمریکایی‌ها برای عملیات شناسایی و نظارت استفاده می‌شوند و به عبارت دیگر، هواپیماهای جاسوسی هستند وارد آسمان اتریش شده اند.

این گزارش با مطرح کردن این سوال که «این هواپیماهای جاسوسی دو روز متوالی بر فراز اتریش چه می‌کردند؟»، افزود: تاکنون نیروهای مسلح اتریش سکوت کرده‌اند. تنها یک سخنگو اعلام کرد که این موضوع از طریق کانال‌های دیپلماتیک، یعنی در چارچوب محرمانه سفارتخانه‌ها، حل خواهد شد تا پوشش رسانه‌ای این رخداد شرم‌آور برای واشنگتن به حداقل برسد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.