جهش تولید تجدیدپذیر‌ها مصرف ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل را متوقف کرد

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ثبت صرفه‌جویی بی سابقه درمصرف سوخت نیروگاهی در بخش تولید برق کشور خبر داد.

جهش تولید تجدیدپذیر‌ها مصرف ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل را متوقف کرد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ثبت صرفه‌جویی بی سابقه درمصرف سوخت نیروگاهی در بخش تولید برق کشور خبر داد. 

رجبی مشهدی اعلام کرد: با افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بهبود قابل توجه توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، امسال روزانه بیش از ۲۴.۹ میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاه‌های حرارتی مصرف نشده و یا به عبارتی صرفه جویی شده است. 

 مصطفی رجبی مشهدی با تاکید براینکه «ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در طول دولت فعلی چهار برابر شده و این رشد، همراه با افزایش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته و ارتقای تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، نقش محوری و موثر در کاهش مصرف سوخت داشته است افزود: کاهش آلایندگی هوا یکی از مزایای تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق آبی است.

 معاون برق و انرژی وزارت نیرو تأکید کرد: این میزان صرفه‌جویی علاوه بر آثار اقتصادی، مزایای جدی زیست‌محیطی نیز به همراه دارد؛ وی افزود: در شرایطی که هر کیلووات‌ساعت برق تولیدی از سوخت‌های فسیلی به‌طور میانگین به ازای هرکیلو واتساعت حدود ۷ دهم کیلوگرم آلایندگی ایجاد می‌کند، اما توسعه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و برق‌آبی عملاً موجب کاهش محسوس انتشار آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

 رجبی مشهدی در پایان گفت: تداوم سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، نه‌تنها پایداری شبکه برق کشور را تقویت می‌کند، بلکه به‌عنوان یک راهکار بلندمدت در مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا اثرگذاری مستقیم دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.