در حین رانندگیممکن است که هر شخصی دچار حادثه شده و تصادف کند. بهتر است هنگام مواجهه با چنین حوادثی دست و پایتان را گم نکنید و اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید از محل حادثه عکس بگیرید و سپس خودرو را کنار بکشید تا راه را مسدود نکنید. در قسمت زیر جزئیاتی از اقدامات بعد از تصادف رانندگی را قرار داده ایم. برای افزایش اطلاعاتتان در این زمینه در پرشین وی همراه ما باشید.
اقداماتی که پس از حوادث رانندگی باید انجام داد
رئیس پلیس راهور یزد در مورد اقداماتی که پس از وقوع حوادث رانندگی باید انجام داد گفت: در تصادفات رانندگی با خسارت مالی، قانون به رانندگان اجازه میدهد از محل حادثه عکس گرفته و خودروی خود را از محل حادثه کنار بزنند تا از راهبندان جلوگیری شود، این عمل در ماده ۱۴ قانون بیمه شخص ثالث و ماده ۸۷ آئین نامه راهنمایی و رانندگی مورد اشاره قرار گرفته است.
سرهنگ “عزیزالله دستوار” افزود: در تصادفات منجر به جرح یا فوت، رانندگان موظف هستند بلافاصله وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف ساخته و با نصب علایم ایمنی هشدار دهنده، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از وقوع حادثه آگاه سازند.
وی اظهار کرد: تا هنگامی که تشریفات مربوط به رسیدگی از سوی راهنمایی و رانندگی پایان نیافته از تغییر وضع وسیله نقلیه یا صحنه تصادفات خودداری نموده و بلافاصله اقدام به انتقال فوری مجروحان به مراکز درمانی نمایند.
دستوار تصریح کرد: در تصادفات منجر به جرح در صورتی که وسیله نقلیه دیگری برای انتقال فوری مجروحان به مراکز درمانی موجود نباشد، راننده وسیله نقلیه در تصادف می تواند با علامت گذاری محل قرار گرفتن چرخ ها در سطح راه، اقدام به حمل مجروحان با وسیله نقلیه خود نماید.
منبع: ایرنا