سفیر پاکستان در مسکو: گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا به بن‌بست نرسیده است

فرارو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 18:59
سفیر پاکستان در مسکو گفت: خوشبختانه ایران و آمریکا هنوز از طریق پاکستان با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند و روند مذاکرات متوقف نشده است.

فرارو- فیصل نیاز ترمیزی، سفیر پاکستان در مسکو شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی تاکید کرد که مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن نه‌تنها متوقف نشده، بلکه با میانجیگری اسلام‌آباد همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری تاس،  فیصل نیاز ترمیزی، در پاسخ به این سؤال که آیا گفت‌وگوهای ایران و آمریکا به بن‌بست رسیده، توضیح داد که بن‌بست وقتی رخ می‌دهد که طرفین کلا حرف زدن با هم را قطع کنند. اما در این پرونده، خوشبختانه دو طرف هنوز از طریق پاکستان با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند و روند مذاکرات متوقف نشده.

دیپلمات ارشد پاکستانی در مسکو  افزود:  «وظیفه ما دیپلمات‌ها جلوگیری از جنگ یا توقف آن است. فکر می‌کنم در این ماموریت نسبتا موفق بوده‌ایم.»

ترمیزی در عین حال هشدار داد که نباید انتظار یک توافق سریع داشت. او با اشاره به نمونه‌هایی مانند جنگ کره و جنگ شوروی در افغانستان گفت:  «با این حال، او ابراز امیدواری کرد که پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده دونالد ترامپ  یک پیشرفت نسبی در این پرونده حاصل شود.»

سفیر پاکستان تاکید کرد که فعلا هیچ تاریخی برای قطعی شدن نتیجه نمی‌توان تعیین کرد، اما خط دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن از طریق اسلام‌آباد همچنان باز است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.