احضار کاردار اسرائیل از سوی اسپانیا

فرارو پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 18:29
وزیر خارجه اسپانیا از احضار کاردار اسرائیل به‌دلیل بازداشت فعال اسپانیایی از ناوگان جهانی «صمود» خبر داد.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا، عصر پنجشنبه اعلام کرد: «اسپانیا کاردار اسرائیل در مادرید را احضار کرده تا اعتراض خود را به بازداشت غیر قابل قبول و غیر قابل تحمل یک فعال اسپانیایی از ناوگان عازم به غزه اعلام کند.»

به گزارش ایسنا، طبق گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، دادگاهی در اسرائیل بازداشت «سیف ابو کشک» تبعه اسپانیایی فلسطینی‌تبار و همچنین بازداشت یک فعال دیگر برزیلی به نام «تیاگو آویلا» را تا روز یکشنبه تمدید کرده است.

وزیر خارجه اسپانیا به پارلمان گفت: «ما دوباره کاردار اسرائیل را احضار کردیم تا به او اطلاع دهیم که تمدید بازداشت شهروند ما غیر قابل قبول و غیر قابل تحمل است.»

نیروی دریایی اسرائیل اواخر روز چهارشنبه شناورهای این ناوگان را در حالی‌ که به سمت غزه حرکت می‌کردند تا محاصره طولانی‌مدت این منطقه را بشکنند، متوقف کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.