سلب تابعیت ۳ نماینده پارلمان بحرین به دلیل ابراز هم دردی با ایران

فرارو پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 18:29
بحرین ۳ نماینده پارلمان این کشور را به دلیل ابراز هم دردی با ایران سلب تابعیت کرد.

مجلس نمایندگان بحرین، امروز پنجشنبه، به سلب عضویت سه نماینده پارلمان این کشور به دلیل بیان مطالب مربوط به همگرایی با ایران رأی داد.

«عبدالنبی سلمان»، معاون اول رئیس مجلس، «ممدوح الصالح»، رئیس کمیته خدمات و «مهدی الشویخ» نماینده مجلس ۳ نماینده ای هستند که به صورت موقت در پی ابراز هم دردی با ایران سلب تابعیت شده اند.

روزنامه‌های رسمی بحرین مدعی هستند که این تصمیم بر اساس ماده ۹۹ قانون اساسی و مقررات داخلی مجلس نمایندگان مربوط به مجازات‌های ناشی از نقض وظایف عضویت اتخاذ شده است!

این۳ نماینده پیش از این در یکی از جلسات مجلس در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۶ در جریان بررسی اصلاح قانون قوه قضائیه، از اقدامات اتخاذ شده علیه متهمان به ابراز هم دردی با ایران، از جمله سلب تابعیت از تعدادی از شهروندان، انتقاد کرده بودند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.