صدراعظم آلمان: شاهد یک گسست تاریخی در روابط اروپا و آمریکا هستیم

فرارو پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 10:28
صدراعظم آلمان با تأکید بر اینکه «ما شاهد یک گسست عمیق تاریخی میان اروپا و آمریکا هستیم»، گفت: اکنون، ۸۰ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، در حال تجربه چیزی هستیم که هر نسل در قرون پیش از ما نیز آن را تجربه کرده. ۸۰ سال طول کشید، اما اکنون این گسست تاریخی فرا رسیده است.

فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه زد دی اف، از یک تجربه تاریخی در خصوص شکاف و اختلاف میان اروپا و آمریکا سخن گفت. 

او گفت: «ما شاهد یک گسست عمیق تاریخی هستیم، از آن نوعی که هر نسل تنها یک‌بار در طول زندگی خود تجربه می‌کند. ما، نسلی که پس از جنگ جهانی دوم متولد شده‌ایم، تا امروز صرفاً خوش‌شانس بوده‌ایم». 

مرتس افزود: اما اکنون، ۸۰ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، در حال تجربه چیزی هستیم که هر نسل در قرون پیش از ما نیز آن را تجربه کرده. ۸۰ سال طول کشید، اما اکنون این گسست تاریخی فرا رسیده است. 

صدراعظم آلمان تأکید کرد: این گسست تاریخی فوران‌کننده است. گاهی اوقات بسیار غیردوستانه است و مهمتر از همه، بسیار سریع است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.