قطر، روند مذاکرات ایران و آمریکا را چگونه می‌بیند؟

فرارو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 19:00
نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تأکید کرد که احتمال دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن بالا است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با «العربی الجدید» اعلام کرد که روند تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا با پیشرفت‌های مثبتی همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به چشم‌انداز روابط دو طرف، تأکید کرد که احتمال دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن بالا است.

نخست‌وزیر قطر همچنین تصریح کرد که هرگونه توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن باید منافع کشورهای منطقه را در نظر بگیرد.

او در ادامه افزود که تحولات اخیر در منطقه نشان داده است امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تجزیه‌ناپذیر است.

این مقام قطری با تأکید بر ضرورت حفظ حاکمیت کشورش، گفت: «حاکمیت ما خط قرمز است و باید با ایران به یک فرمول برای همزیستی دست پیدا کنیم.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.