مارها چگونه آب می‌نوشند؟

فرارو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:55
برخلاف بسیاری از حیوانات، مارها بدون داشتن لب و توانایی مکش، از روشی خاص برای نوشیدن آب استفاده می‌کنند.

 مارها لب ندارند، گونه ندارند و نمی‌توانند مکش ایجاد کنند، پس چگونه آب می‌نوشند؟

به گزارش فرارو، آن‌ها فک پایینی خود را روی سطح آب قرار می‌دهند و آب را جذب می‌کنند؛ به‌ طوری‌ که فلس‌های بدنشان تقریباً مانند یک اسفنج عمل کرده و از طریق خاصیت مویینگی، رطوبت را به داخل می‌کشند. برخی گونه‌ها حتی قطرات باران را مستقیماً از روی بدن خود جمع‌آوری می‌کنند.

این سازوکار آن‌قدر با روش نوشیدن در سایر جانوران متفاوت است که در نگاه اول اصلاً شبیه نوشیدن به نظر نمی‌رسد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.