سرمایه‌گذار فعال در بازار سرمایه از مرز یک‌میلیون نفر گذشت

دنیای اقتصاد چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
آمارهای سازمان بورس نشان می‌دهد از آغاز جنگ تحمیلی سوم (۹ اسفند ۱۴۰۴) تا نیمه‌اردیبهشت ۱۴۰۵، تعداد سرمایه‌گذاران فعال بازار سرمایه به مرز یک‌میلیون نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، داده‌های مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که در بازه زمانی ۹ اسفند ۱۴۰۴ تا ۱۴اردیبهشت۱۴۰۵، تعداد سهامداران فعال در بازار سرمایه اعم از حقیقی و حقوقی به مرز یک‌میلیون نفر رسیده است. بر اساس این آمار، در دوره یادشده ۹۴۱هزار و ۳۴۲نفر سرمایه‌گذار حقیقی و ۴هزار و ۳۴نفر سرمایه‌گذار حقوقی در بازار سرمایه فعالیت داشته‌اند.این سرمایه‌گذاران در انواع ابزارهای مالی از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (با درآمد ثابت، کالایی، املاک و مستغلات، انرژی)، اسناد خزانه اسلامی، گواهی سپرده (کالایی و حامل‌های انرژی) و تسهیلات مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آمار مذکور نشان‌دهنده استقبال قابل‌توجه سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه در شرایط جنگی است؛ روندی که کارشناسان آن را ناشی از جذابیت ابزارهای متنوع مالی و تلاش فعالان اقتصادی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم و نااطمینانی‌های اقتصادی ارزیابی می‌کنند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.