سازمان توسعه تجارت ایران، درباره وضعیت شفافسازی حذف ثبت سفارش برای کالاهای ضروری وارداتی اعلام کرد: ترخیص بدون انتقال ارز نیازمند طی مراحل ثبت سفارش است.
.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، خبری با عنوان "حذف ثبت سفارش برای کالاهای ضروری وارداتی "بر اساس نامه رئیس کل سازمان توسعه تجارت در برخی از رسانههای برخط و کانالهای خبری منتشر شد.
در ادامه نکات تکمیلی سازمان توسعه تجارت ایران بر این خبر برای شفاف کردن آن آورده میشود.
بر اساس مصوبه شعام که ۱۱ اسفند سال گذشته ابلاغ شد؛ یکسری کد تعرفههای اقلام ضروری وارداتی شامل مواد اولیه و ماشین آلات تولید با نظارت وزارت صمت اگر پیش از ۲۹ اسفند ۱۴۰۴ وارد گمرک شده باشند امکان ترخیص بدون انتقال ارز از گمرک را دارند.
گفتنی است؛ این لیست وزارت صمت در چند مرحله ابلاغ و در آخرین مرحله آن را تجمیع کرده است؛ هم اکنون ۲ هزار ۵۷۰ کد تعرفه ضروری به اضافه کد تعرفه ماشین آلات را به گمرک، برای استفاده از مصوبه شعام ابلاغ کرده است.
بنا بر این گزارش ثبت سفارش باید انجام شود و ورود کالا در گمرکات به مثابه طی شدن مراحل اداری و ثبت سفارش تلقی میشود اما در شرایطی صاحب کالا تمایلی به تخصیص تامین ارز ندارد از اینرو انتخاب میکند که بدون انتقال ارز، کالا را از گمرک خارج کند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.