هشدار شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا: به پرتگاه نزدیک می‌شویم

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:53
شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا هشدار می‌دهند؛ هر چه تنگۀ هرمز بیشتر بسته بماند، ممکن است بازار جهانی نفت خام به نقطۀ عطفی با قیمت‌های بالاتر نزدیک شود.

هشدار شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا: به پرتگاه نزدیک می‌شویم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از بلومبرگ؛ این شرکت‌ها می‌گویند، هر روزی که این گذرگاه آبی بسته می‌ماند، جهان در حال مصرف کردن ذخایر تجاری، راهبردی و نفت خامی است که پیش از آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران در مخازن و کشتی‌ها ذخیره شده بود.

اکسون‌موبیل، شورون و کونیکوفیلیپس این هفته اعلام کردند این منابع تا ماه‌های مارس و آوریل کمک کردند قیمت‌ها «مهار» شوند، اما این وضع نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

فایننشال تایمز هم با هشدار درباره انفجار قیمت ها تا یک ماه دیگر نوشت:« پس از اینکه ترامپ به مدیران شرکت‌های نفتی گفت که محاصره تنگه هرمز می‌تواند «ماه‌ها ادامه یابد»، بازارها به تدریج احتمال یک درگیری بسیار طولانی‌مدت را در قیمت‌گذاری خود لحاظ می‌کنند.

معامله‌گران هشدار داده‌اند، بازار نفت تا چهار هفته دیگر به نقطه‌ای خواهد رسید که قیمت‌ها را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، زیرا محاصره در تنگه هرمز باعث کاهش ذخایر جهانی به زیر سطوح بحرانی شده است. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.