پشت پرده خروج امارات از اوپک به روایت رویترز/ اختلافات میان ریاض و ابوظبی علنی شده است

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:38
اقتصادنیوز: رویترز از تشدید اختلافات دیرینه میان عربستان و امارات خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رویترز گزارش داد، تصمیم امارات مبنی بر خروج از اوپک و اوپک پلاس باعث شد اختلافات میان ابوظبی و ریاض طی سال های گذشته، علنی شود.

در این گزارش آمده است، تصمیم مذکور به مثابه یک گسست استراتژیک در سیستم مدیریت نفت به رهبری ریاض، به عنوان بخشی از تغییر شکل موازنه قدرت به دلیل جنگ علیه ایران، محسوب می‌شود.

رویترز به نقل از تحلیلگران سیاسی نوشت، خروج از اوپک و اوپک پلاس بیشتر از یک درگیری صرف در خصوص سهمیه تولید نفت در اوپک است. این اقدام بخشی از یک شکاف عمیق تر در روابط با عربستان به شمار می رود به طوری که امارات ترجیح می دهد مستقل از ریاض عمل کرده و از نفت به عنوان ابزاری در این خصوص استفاده کند.

در این گزارش آمده است، این جدایی مرزهای سیاسی را درنوردیده و به ماهیت روابط شخصی و راهبردی میان رئیس امارات و ولی عهد عربستان می رسد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.