ثبت نصاب جدید در تولید میگو

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 17:57
سازمان شیلات اعلام کرد تولید میگو در سالی که گذشت با ۳۷ درصد افزایش، حد نصاب جدیدی در این صنعت ثبت کرد.

ثبت رکورد جدید در تولید میگو
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد محمدیدوست، مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات از افزایش ۳۷ درصدی تولید میگو در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در سالی که گذشت، برای نخستین بار در کشور با تولید ۶۲.۵ هزار تن، رکورد تولید میگو شکسته شد و امیدواریم با تأمین الزامات مالی و غیرمالی، به هدف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم پیشرفت، دست یابیم.

 محمدی‌دوست افزود: در سال زراعی گذشته، سطح زیرکشت میگو ۱۷ هزار و ۶۷۲ هکتار بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۲۲ هزار هکتار افزایش یافته و تولید به ۹۱ هزار تن برسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین ۴۵۰ تن ریز جلبک ۴۷.۴۶ تن سیست و بیوماس آرتمیا و ۵۱۰ هزار قطعه صدفچه تولید شد و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۵، تولید جلبک به ۸۸۲.۸ تن، سیست و بیوماس آرتمیا به ۱۲۰ تن و تولید صدف به ۲ تن افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات همچنین اظهار امیدواری کرد که در صورت تامین الزاماتی همچون بچه ماهی و منابع مالی، افزایش ۵۰ درصدی پرورش ماهی در دریا (قفس) و پروژه‌های دریایی در سال جاری، قابل پیش‌بینی خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.