توسعه دیپلماسی تجاری راهبرد کلیدی تجارت خارجی 

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 15:22
قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران، با تاکید بر اهمیت تقویت دیپلماسی تجاری، هدف سازمان از اقدامات ده گانه را حفظ ثبات در روند تجارت خارجی، پشتیبانی از فعالان اقتصادی و جلوگیری از ایجاد اختلال در زنجیره تامین عنوان کرد.

توسعه دیپلماسی تجاری راهبرد کلیدی تجارت خارجی 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، -مرتضی صالحی، قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر تقویت مناسبات تجاری با کشور‌های همسو و همسایه، یکی از کلیدی‌ترین اقدامات در زمینه توسعه تجارت و تضمین تداوم جریان تامین است؛ چراکه می‌تواند به شناسایی مسیر‌های جایگزین واردات و صادرات کمک کند.

صالحی در ادامه به تشریح اقدامات ۱۰ گانه سازمان توسعه تجارت ایران در شرایط اضطرار پرداخت و تصریح کرد: پس از دریافت مصوبات شعام و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و همسو با سایر دستگاه‌ها مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی را باهدف کاهش اثرات احتمالی بحران‌ها، مدیریت موثر شرایط اضطراری و تضمین تداوم مبادلات تجاری انجام دادیم تا وقفه‎های احتمالی در چرخه صادرات و واردات را به حداقل برسانیم.

به گفته قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران؛ تسریع در ترخیص کالا، تمدید کارت بازرگانی، افزایش مهلت رفع تعهدات ارزی، شناسایی مسیر‌های جایگزین، راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی فوری به فعالان اقتصادی از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان در مدت جنگ تحمیلی ۴۰ روزه بود.

صالحی در پایان هدف از این اقدامات را حفظ ثبات در روند تجارت خارجی، پشتیبانی از فعالان اقتصادی و جلوگیری از ایجاد اختلال در زنجیره تامین عنوان کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.