
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حاتمی در نشست پیشبینی پنج ساله بهرهدهی چاههای شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اشاره به جایگاه راهبردی این مجموعه، افزود: شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان به لحاظ فنی مختصات متمایزی دارد، چراکه در کنار میدانهای قدیمی، میدانهایی جوان با ظرفیت بالا نیز در اختیار دارد و این ویژگی، فرصتی استثنایی برای توسعه همزمان در هر دو حوزه نفت و گاز فراهم آورده است.
حاتمی با با قدردانی از عملکرد کارکنان شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجد سلیمان، گفت: این شرکت با وجود پشت سر گذاشتن دو جنگ تحمیلی، نسبت به تحقق کامل تعهدات تولید خود پایبند بوده است.
وی با اشاره به دشواریهای عملیاتی در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: فعالیت در این شرکت بهدلیل پراکندگی تأسیسات و پایینتر بودن ضریب بازیافت نسبت به سایر حوزهها، به تمرکز و تلاش مضاعف نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به بخش بالادستی، گفت: باید با برنامهریزی و زمانبندی دقیق و منسجم به توسعه پروژههای بالادستی شتاب بیشتری داد.
حاتمی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف توسعهای شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکتهای بهرهبردار تابعه، نیازمند همکاری همهجانبه هستیم، افزود: برای شتاببخشی و عبور از محدودیتهای عملیاتی، باید در مسیری موازی حرکت کنیم تا اهداف پیشبینیشده با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.