زلزله خروج احتمالی امارات از اوپک‌پلاس/ قزاقستان هم از اوپک خارج می شود؟

اقتصادنیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 04:00
اقتصادنیوز: امارات طی سال‌های گذشته همواره برای افزایش سهم تولید خود در چارچوب اوپک‌پلاس فشار وارد کرده و همزمان ظرفیت تولیدی‌اش را فراتر از سقف‌های تعیین‌شده گسترش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، یک کارشناس حوزه انرژی اعلام کرد که خروج احتمالی امارات متحده عربی از ائتلاف اوپک+ ممکن است سایر کشورها را نیز به اقدام مشابه ترغیب کند؛ اقدامی در راستای رهایی از محدودیت‌های تولیدی این ائتلاف صورت گرفته است.

وبگاه العربی الجدید نوشت: به گزارش سی‌ان‌ان، روبین میلز، مدیرعامل شرکت قمر انرژی در دبی، گفته است: «اگر زمانی برای خروج وجود داشته باشد، همین حالاست.» وی همچنین احتمال داد که قزاقستان نیز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم، برای افزایش تولید خود از این ائتلاف خارج شود.

به گفته این کارشناس، امارات طی سال‌های گذشته همواره برای افزایش سهم تولید خود در چارچوب اوپک‌پلاس فشار وارد کرده و همزمان ظرفیت تولیدی‌اش را فراتر از سقف‌های تعیین‌شده گسترش داده است.

وی افزود محدودیت‌های فعلی، تولید امارات را در حدود ۳.۲ میلیون بشکه در روز نگه داشته، در حالی که در صورت برداشته شدن این محدودیت‌ها، امکان افزایش قابل توجه—حتی نزدیک به دو برابر—وجود دارد.

اوپک مجموعه‌ای از کشورهای صادرکننده نفت است که برای مدیریت عرضه و تأثیرگذاری بر قیمت‌ها همکاری می‌کنند و ائتلاف اوپک‌پلاس نیز با حضور تولیدکنندگان غیرعضو، از جمله روسیه، این هماهنگی را گسترش داده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.