راه آهن ایران تفاهم‌نامه احداث خطوط ریلی امضا کرد

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 15:37
تفاهم‌نامه احداث خطوط ریلی میان شرکت راه آهن ایران و یک شرکت فولادی در استان هرمزگان به امضا رسید.

نقش حیاتی حمل‌ونقل ریلی در توسعه صنعت فولاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما جبارعلی ذاکری مدیر عامل شرکت راه آهن در حاشیه امضا این تفاهم‌نامه با تأکید بر لزوم نزدیک شدن صنایع فولادی به شبکه ریلی، اظهار داشت که «فولاد بدون ریل معنی ندارد» و نوسازی ناوگان و افزایش سهم ترانزیت ریلی را ضامن بقای این صنعت دانست.

وی با انتقاد از وابستگی به حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل یارانه انرژی، انتقال به ریل را پس از پایان یارانه‌ها، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواند. ذاکری با اشاره به الگوی جهانی، خاطرنشان کرد که در کشورهای پیشرفته مانند روسیه (۷۰-۸۰ درصد)، کانادا و استرالیا (بیش از ۵۰ درصد)، حمل مواد اولیه و محصولات فولادی عمدتاً ریلی است، در حالی که ایران همچنان جاده‌محور است.

وی چالش یارانه انرژی را مانع رقابت ریلی دانست و پیش‌بینی کرد با تعدیل یارانه‌ها، هزینه حمل ریلی (برای ۳ میلیون تن بار در ۶۰۰-۷۰۰ کیلومتر) به مراتب کمتر از جاده خواهد بود.ذاکری استفاده از ریل را «مسئولیت اجتماعی واقعی» شرکت‌های فولادی برشمرد که آلودگی و تصادفات را کاهش می‌دهد. شرکت راه‌آهن بر اساس برنامه هفتم سالانه باید ۸۰ کیلومتر خط جدید احداث کند

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید