وزیر بریتانیا: با واشنگتن و دیگران برای بازگشایی تنگه هرمز همکاری داریم

اقتصادنیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 00:01
اقتصادنیوز: یک وزیر دولت بریتانیا مدعی شد کشورش با آمریکا و دیگران برای بازگشایی تنگه هرمز همکاری می‌کند و گفت: ایران «بقیه جهان را به باج‌گیری متهم می‌کند».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، یک وزیر دولت بریتانیا مدعی شد کشورش با آمریکا و دیگران برای بازگشایی تنگه هرمز همکاری می‌کند.

الجزیره نوشت: «استفان داتی» وزیر مشاور در امور اروپا و آمریکای شمالی بریتانیا، گفت: اگرچه کشورش طرفدار محاصره بنادر ایران توسط آمریکا نیست، اما از همکاری با واشنگتن و دیگران برای بازگشایی تنگه هرمز حمایت می‌کند.

«داتی» پیش از جلسه شورای امنیت امروز در اظهاراتی که توسط آسوشیتدپرس منتشر شد، گفت: ایران «بقیه جهان را به باج‌گیری» متهم می‌کند. ترافیک دریایی باید با خیال راحت و بدون مانع از طریق تنگه جریان یابد و این شامل عدم عوارض، بدون خطر امنیتی و البته پایبندی به قوانین بین‌المللی در مورد آزادی ناوبری می‌شود».

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.