دوازده استان درگیر کم‌بارشی و تنش آبی هستند

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 15:37
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری اعلام کرد: با وجود افزایش میانگین بارندگی، ۱۲ استان همچنان با کم‌بارشی و تنش آبی مواجه هستند.

۱۲ استان کشور همچنان درگیر کم‌بارشی و تنش آبی

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما گفت: در سال آبی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ تا پایان فروردین‌، میزان بارش‌ها به ۲۰۹ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با بلندمدت ۲ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با این حال، پراکنش بارش‌ها یکنواخت نبوده و در بسیاری از استان‌ها همچنان با کاهش بارندگی مواجه هستیم. به‌طوری که ۱۲ استان زیر نرمال قرار دارند و حدود ۳۸ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

امینی تصریح کرد: استان‌های تهران، البرز، مرکزی، خراسان رضوی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، اصفهان و همدان از جمله مناطق دارای تنش آبی هستند که برای آن‌ها برنامه ویژه‌ای تدوین شده است.

وی ادامه داد: برای مدیریت این شرایط، حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ظرح هایی در استان‌های درگیر در حال اجراست تا تابستان بدون مشکل جدی سپری شود.

مدیرعامل شرکت آبفا از شهروندان خواست با مدیریت مصرف آب، به عبور از شرایط تنش آبی کمک کنند و تأکید کرد: هدف ما تأمین آب پایدار بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره و سلامت مردم است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.