
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین توکلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی از تعویض کنتورهای خراب در این استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۴ در حوزه شهری ۵۱۹۵ کنتور خراب و در حوزه روستایی نیز ۲۳۳۴کنتور و در مجموع ۷۵۲۹ کنتور تعویض شده است.
حسین توکلی تصریح کرد: تعویض کنتورهای فرسوده از جمله برنامههای اولویتدار شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی به شمار میرود، چرا که کنتورهای قدیمی به دلیل استهلاک، رسوبگرفتگی و کاهش دقت، قادر به ثبت صحیح میزان مصرف نیست و این موضوع میتواند هم به نارضایتی مشترکان و هم به افزایش هدر رفت آب منجر شود.
توکلی همچنین خاطرنشان کرد: این اقدام به شناسایی سریعتر نشتیها و مصرفهای غیرمتعارف کمک کرده و در نهایت منجر به کاهش تلفات آب و صیانت از منابع آبی میشود.