قیمت بنزین در آلمان رکورد شکست

عصر ایران پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 12:16
شکاف قیمت انرژی به حدی رسیده که بنزین در اروپا دو برابر گران‌تر از آمریکا معامله می‌شود.

طبق داده‌های جدید وال‌استریت ژورنال، با وجود افزایش هزینه‌های انرژی ناشی از تنش‌های منطقه‌ای و فشار بر بازار نفت، قیمت بنزین در آمریکا همچنان به‌مراتب کمتر از اروپا و آسیاست.

به گزارش فارس، در حالی که میانگین قیمت در ایالات متحده بین ۳.۶۴ تا ۴ دلار به ازای هر گالن نوسان می‌کند، شهروندان اروپایی با قیمت‌های بحرانی روبه‌رو هستند.

عامل اصلی این اختلاف، سیاست‌های مالیاتی است؛ در آمریکا مالیات سوخت تنها ۰.۶۰ دلار است، اما در اروپا ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت نهایی را مالیات تشکیل می‌دهد.

این موضوع باعث شده قیمت بنزین در کشورهایی نظیر آلمان، نروژ و فرانسه از مرز هر گالن ۸ دلار عبور کند.

نمودارها نشان می‌دهند که آلمان با بیشترین قیمت در صدر ایستاده و پس از آن کشورهای اسکاندیناوی قرار دارند.

در مقابل، مکزیک و کانادا با قیمت‌هایی بین ۴ تا ۵ دلار، در رده‌های میانی قرار گرفته‌اند. این شکاف قیمتی، فشار تورمی دوچندانی را بر اقتصاد خانواده‌های اروپایی وارد کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید