نفت ساز افزایش قیمت زد

مشرق نیوز پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 09:49
قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی که معامله گران همچنان نگران وضعیت عرضه خاورمیانه بودند، افزایش یافت.

به گزارش مشرق، قیمت آتی نفت برنت که روز چهارشنبه برای اولین بار در بیش از دو هفته گذشته، به بالای ۱۰۰ دلار صعود کرد، در معاملات روز جاری یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز یک دلار و ۵۲ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۴ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی آمریکا را نشان داد و همچنان انتظار برای مذاکرات صلح میان ایران و آمریکا، بیش از ۳ دلار افزایش یافتند.

تحلیلگران شرکت مالی «آی ان جی» در یادداشتی نوشتند: «بازار نفت با وجود نشانه‌های اندک پیشرفت در یافتن راه‌حلی در خلیج فارس، انتظارات را تغییر می‌دهد.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافته در حالی که ذخایر بنزین و فرآورده‌های تقطیری کاهش یافته است. ذخایر نفت خام ۱.۹ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که در نظرسنجی رویترز کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای پیش‌بینی شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر بنزین آمریکا ۴.۶ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای را داشتند. ذخایر فرآورده‌های تقطیری ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که پیش‌بینی کاهش ۲.۵ میلیون بشکه‌ای شده بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.