مفقود یا کشته شدن یازده دانشمند ما تصادفی نبوده و بسیار نگران‌کننده است

تابناک سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 14:01
جیمز کومر نماینده کنگره آمریکا گفت: «آنچه در ایران می‌گذرد به قابلیت‌های هسته‌ای مربوط می‌شود و این که آمریکا نمی‌خواهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. ما به‌وضوح رهبر بلامنازع فناوری هسته‌ای دنیا هستیم. آن داشمندانی که یا کشته شده‌اند یا اکنون ناپدید هستند، آن‌ها رهبران تحقیقات علمی و تضمین‌کنندگان تداوم رهبری ما در فناوری هسته‌ای بودند. به همین دلیل است که این موضوع نگران‌کننده است ... ما شاهد این موارد مرموز از حوادث مربوط به دانشمندان هسته‌ای خود هستیم. اگر همان‌طور که گفتید سه یا چهار مورد بود، شاید می‌شد گفت تصادفی است. اما با یازده مورد، و با توجه به این که هرکدام به شکلی متفاوت، تیراندازی، ناپدید شدن، بیماری‌های مرموز رخ داده‌اند، این موضوع نگران‌کننده است و ما آن را بسیار جدی گرفته‌ایم.» با ترجمه اختصاصی تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
جیمز کومر نماینده کنگره آمریکا گفت: «آنچه در ایران می‌گذرد به قابلیت‌های هسته‌ای مربوط می‌شود و این که آمریکا نمی‌خواهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. ما به‌وضوح رهبر بلامنازع فناوری هسته‌ای دنیا هستیم. آن داشمندانی که یا کشته شده‌اند یا اکنون ناپدید هستند، آن‌ها رهبران تحقیقات علمی و تضمین‌کنندگان تداوم رهبری ما در فناوری هسته‌ای بودند. به همین دلیل است که این موضوع نگران‌کننده است ... ما شاهد این موارد مرموز از حوادث مربوط به دانشمندان هسته‌ای خود هستیم. اگر همان‌طور که گفتید سه یا چهار مورد بود، شاید می‌شد گفت تصادفی است. اما با یازده مورد، و با توجه به این که هرکدام به شکلی متفاوت، تیراندازی، ناپدید شدن، بیماری‌های مرموز رخ داده‌اند، این موضوع نگران‌کننده است و ما آن را بسیار جدی گرفته‌ایم.» با ترجمه اختصاصی تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.