رئیس آژانس بین‌المللی انرژی: جنگ علیه ایران بزرگترین بحران تاریخ انرژی را رقم زده است

عصر ایران سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 11:46
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی: جنگ در ایران بدترین بحران انرژی که جهان تاکنون با آن مواجه شده را ایجاد می‌کند.

 رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در روز سه‌شنبه گفت درگیری بین ایران از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر، بدترین بحران انرژی را که جهان تاکنون با آن مواجه شده، ایجاد می‌کند.

به گزارش تسنیم، «بیرول» در مصاحبه‌ای با رادیو «فرانس اینتر» گفت: «این در واقع بزرگ‌ترین بحران تاریخ است.»

وی افزود: «اگر اثرات بحران بنزین و بحران گاز با روسیه را هم اضافه کنیم، این بحران از هم اکنون بسیار عظیم است.»

جنگ در خاورمیانه، حمل و نقل دریایی در تنگه هرمز را مختل کرده است. این تنگه، گذرگاه یک‌پنجم جریان جهانی نفت و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) است.

این بحران علاوه بر اثرات جنگ روسیه با اوکراین رخ داده که پیش از این، عرضه گاز روسیه به اروپا را قطع کرده بود.

بیرول اوایل همین ماه گفته بود وضعیت فعلی در بازارهای جهانی انرژی را بدتر از ترکیب بحران‌های قبلی در سال‌های 1973، 1979 و 2022 می‌داند.

 آژانس بین‌المللی انرژی در ماه مارس توافق کرد 400 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را آزاد کند تا با افزایش قیمت نفت ناشی از جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران مقابله نماید.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.